Lady Premier geeft een nieuwe invulling aan de Premier Fantaisies-modellen van het merk uit de jaren 40 voor vandaag de dag, stralende tinten, trapsgewijs gemonteerde diamanten en ombré afwerkingen komen samen in speelse elegantie. De collectie legt de elegantie en de vrije geest van de Lady Premier-vrouw vast, ter ere van degenen die het verleden van het merk vorm hebben gegeven en degenen die de toekomst bepalen.
Lang voordat mannen hun zakhorloges opgaven, hadden vrouwen het polshorloge al omarmd en hun invloed heeft Breitling sindsdien vorm gegeven. In de jaren 40 heeft Willy Breitling de Premier-lijn geïntroduceerd, waarbij de chronograaf van een precisie-instrument tot een stijlsymbool werd verheven, met verfijnde materialen, elegante details en zelfs één van de eerste chronografen die speciaal voor vrouwen waren ontworpen. Zijn stijlvolle en charismatische vrouw Beatrice werd later zijn muze en een bepalende kracht voor de creatieve richting van het merk.

Breitling-horloges bleven door de decennia heen zelfverzekerde, charismatische vrouwen sieren, de beroemdste was Raquel Welch in de spionagefilm Fathom uit de jaren 60. Zoals Willy ooit zei: “Wanneer een vrouw haar horloge omdoet, wordt haar hele persoonlijkheid op magische wijze getransformeerd.”
Die geest leeft voort in de nieuwe Lady Premier collectie.Hoewel het model dezelfde elegante uitstraling heeft als de Premier-lijn, introduceert de Lady Premier een nieuwe designtaal: vloeiende horlogekasten, ombré alligatorbandjes en wijzerplaten die als zijde glanzen. Zelfs de naam is retro en is terug te voeren op de damescollecties van Breitling uit de jaren 80; denk aan de Lady-J en Wings Lady.
“Lady Premier is een nieuwe kijk op het elegante horloge dat zelfverzekerd, vrouwelijk en karaktervol is, net als de vrouw die het draagt”
Georges Kern, CEO van Breitling
De lancering van Lady Premier rondt de damescollectie van Breitling af, variërend van sportieve prestaties tot dit verfijnde statement van elegantie.
Een uitdrukking van silhouetten, schaduwen en oppervlakken
De architectuur is geïnspireerd door de Premier Fantaisies-modellen uit de jaren 40, met een knipoog naar hun avantgardistische nokken en naadloze overgang van kast naar armband. Pablo Widmer, Head of Product Design bij Breitling legt uit: “Onze kenmerkende stijl is modern-retro. We zijn begonnen met een archiefontwerp dat emotie opriep, en door middel van gemoderniseerde rondingen, afwerkingen en tinten hebben we het gevormd tot iets dat onmiskenbaar up-to-date is.”
De automatische 36 mm-modellen in roestvrij staal zijn voorzien van volle wijzerplaatkleuren en bijpassende alligatorleren bandjes in de geschakeerde tinten aubergine, salie en duifgrijs. Een versie van 18-karaats goud wordt gecombineerd met een band in geschakeerde chocoladekleur. Het horloge bevat het COSC-gecertificeerde Breitling Caliber 10, een automatisch uurwerk met een gangreserve van ongeveer 42 uur.
De 32 mm-modellen zijn vormgegeven in roestvrij staal en hebben wijzerplaten in parelmoer, inktblauw en middernachtzwart. Ze hebben een nieuwe taps toelopende zevenrijige Chevron armband, het V-vormige patroon geeft een vrouwelijke draai aan de meer lineaire Premier armband voor heren. Binnenin zorgt het COSC-gecertificeerde Breitling-uurwerk Caliber 77 SuperQuartz™ voor een onberispelijke precisie.

Diamanten lopen in vloeiende, natuurlijke lijnen van het bandaanzetpunt naar de bezel. Op de wijzerplaat creëren twee afwerkingsstijlen een lichtgevend, steeds veranderend oppervlak met satijn-soleil in het midden en op de rehaut, en cirkelvormig geborsteld rond de uren. Minimalistische cijfers, ruitvormige wijzers en een vormgegeven kroon voltooien een look die als een sieraad gedragen wordt.
Als onderdeel van Breitlings “mission to do better”, worden kostbare materialen met integriteit benaderd. De collectie is gemaakt van verantwoord gewonnen goud en traceerbare in het laboratorium gekweekte diamanten.
Moeiteloos zelfvertrouwen vieren
Met Lady Premier voelt zelfvertrouwen als iets natuurlijks. De campagne viert de vrouw die haar draagt – moeiteloos, charmant en onbeschaamd zichzelf. Of ze nu met vrienden geniet, een nieuw idee tot leven brengt of de stad in haar eigen tempo verovert: ze straalt elegantie, gemak en een vleugje speelsheid uit in alles wat ze doet.
Met modellen Meghan Roche en Shahed Elnakhlawy, en surfer Mason Barnes, laat de campagne de Lady Premier zien in haar puurste vorm: spontaan, stijlvol en vol karakter.